مواظب دستمالی باشید که به اعتیاد منجر می‌شود

مواد مخدر جدیدی به اسم دستمال وارد بازار شده که بسیار خطرناک است.

مافیای مواد مخدر بعد از عرضه مواد مخدر به شکل‌های آدامس و شکلات، این بار با عرضه دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده‌های آرایش آلوده به مواد مخدر قصد آلوده‌سازی دختران و زنان جوان را دارد.

 یک آسیب‌شناس اجتماعی از فروش دستمال‌های مرطوب‌کننده اعتیادآور در بازار خبر داد و گفت:زنان و دختران مراقب دام جدید مافیای مواد مخدر باشند.

دکتر مجید ابهری افزود: اخیراً با توجه به گسترش مبارزه پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان، مافیای مواد مخدر تاکتیک‌های خود را عوض کرده و به تولید و عرضه اقلام جدید با تبلیغات کاذب اقدام کرده است. 

وی گفت: یکی از این اقلام دستمال مرطوب‌کننده برای رفع خستگی پوست و جوان‌سازی آن است که توسط فروشندگان زن در اتوبوس‌ها، مترو و اماکن پرتردد بانوان تبلیغ و عرضه می‌شود.

ابهری اظهار داشت: دستمال‌های مرطوب‌کننده با نام «عالیا» که با فعالیت چهره به چهره توسط فروشندگان عرضه می‌شود، و نه تنها موجب جوان‌سازی پوست نمی‌شود بلکه با ایجاد اعتیاد به مواد مخدر صنعتی باعث بروز بیماری‌های متعدد نیز خواهد شد.

این آسیب‌شناس اجتماعی تأکید کرد: این دستمال‌ها بعد از دو بار استفاده اعتیاد ایجاد می‌کنند و دارای مواد مخدر «السی من» از مشتقات آمفتامین هستند و در ابتدا دستمال مرطوب‌کننده با قیمت ارزان بین 12 تا 15 هزار تومان فروخته می‌شود و سپس بعد از ایجاد اعتیاد تا بسته‌ای 200 هزارتومان نیز عرضه می‌شوند.

به گفته ابهری، با توجه به خطرها و عوارض استفاده از این‌گونه دستمال‌ها، اطلاع‌رسانی لازم به دختران و زنان جوان درباره خطرهای استفاده از آن می‌تواند قدم مؤثری در پیشگیری و مقابله باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در هر بسته 10 عدد دستمال مرطوب‌کننده اعتیادآور قرار دارد، گفت: در گذشته مافیای مواد مخدربه شکل‌های آدامس و شکلات به عرضه مواد مخدر اقدام می کردند که این روش‌ها شناسایی و معرفی شدند و با شکست مواجه گردیدند ولی این‌بار با عرضه این نوع دستمال‌ها قصد آلوده‌سازی دختران و زنان جوان را دارند.

برگرفته از: اتاق خبر 24


date_range ۱۳۹۶/۰۹/۲۰، ۲۲:۲۸:۵۹       visibility 390