کاربردهای جدید برای پارچه‌های بی‌بافت قابل اسپری شدن

صنعت بی بافت ها بر پایه ایجاد راحتی و آسایش بنا شده است. پارچه های بی بافت با دارا بودن موارد کاربردی متعدد از جمله دستمال های بهداشتی، پوشک های یکبار مصرف، فیلترها، اسکراب های پزشکی و غیره همچنان نشان داده اند که از نظر کاربردی بسیار قدرتمندند.

البته مد اولین چیزی نیست که در رابطه با این پارچه ها به ذهن می رسد اما به لطف پارچه های بی بافت منحصر به فردی که توسط طراح اسپانیایی، دکتر مانل تورس تولید شده ، امکان تلفیق مد با خواص تعریف شده فوق در این پارچه ها فراهم شده است.

هدف از تکنولوژی Patented Fabrican برای ایجاد پارچه های فوری قابل اسپری شدن این بود که طراحان بتوانند پوشاک جدید و منحصر به فردی را تولید کنند و این امکان را برای مشتریان فراهم آورند که با خلق ترکیب های نامحدود از پوشاک، کمد خود را شخصی و منحصر به فرد کنند.
تورس، موسس فابریکن با صحبت درباره آن چه که الهام بخش خلق این تکنولوژی بود، گفت: "ایده این طرح از جاذبه ی تارهای عنکبوت در جوانی من و شباهت آن به ریسه های مخصوص مهمانی نشات می گیرد. بعدها آموخته های من از پارچه های بی بافت و افسون تارهای عنکبوت در جوانی با هم ادغام شد و ایده ی خلق پارچه های قابل اسپری شدن را که باعث سرعت بخشیدن به فرایند تولید لباس می شود، شکل داد. این تکنولوژی همچنین امکان تولید لباس های بدون دوخت و ایجاد سایز شخصی برای هر فرد را فراهم می کند.
تورس شرح داد که پارچه های قابل اسپری شدن از بایندرها و الیاف(طبیعی یا مصنوعی نظیر پنبه، ابریشم، پشم، لینن، پلی استر یا اکریلیک) تولید می شوند تا بتوانند فرمولاسیون الیاف مایع را ایجاد کنند، برای اسپری کردن آن ها هم از سیستم های اسپری مختلفی استفاده می شود نظیر قوطی های آئروسل، اسپری های قابل حمل، تفنگ های اسپری کننده، جت های صنعتی و سیستم های چاپ دو یا سه بعدی. تورس می گوید: محلول الیاف را می توان بر روی هر سطحی اسپری کرد و منسوج بی بافت فوری را به وجود آورد.
به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، این پارچه را می توان بر روی لباس هم به کار گرفت برای مثال برای ایجاد طرح یا ریشه دار کردن لباس، ایجاد جیب و یا تبدیل فوری یک تی شرت به پیراهن. این محصول محدود به کت واک ها نیست.

تورس می گوید: کمپانی انحصاری فابریکن در حال تولید محصولاتی در زمینه های ورزشی، سلامتی، اتومبیل، دریایی، لوازم آرایش و رباتیک برای شرکای صنعتی خود در جهان است، همچنین در زمینه مسایل مربوط به محیط زیست نظیر مدیریت آلودگی های نفتی نیز تحقیقاتی در حال انجام می باشد.
فابریکن در زمینه های پزشکی نیز می تواند با سطوح مختلفی از دوام و پایداری برای تولید محصولاتی نظیر بانداژ، پانسمان و گچ به کار رود. کمپانی همچنین در حال آزمایش استفاده از این پارچه ها به عنوان پچ های ترنس درمال انتقال دارو برای آزادسازی کنترل شده و غیر هجومی دارو است. از پارچه های فابریکن می توان در صنعت خودرو سازی نیز به عنوان پوشش سطح داخلی که سبکی، دوام و مقاومت در برابر کشش در آن مهم است، استفاده کرد که از نظر اقتصادی و زمانی نیز به صرفه می باشد.
این محصول همچنین طیف گسترده منسوجات بی بافت مورد استفاده در بخش بهداشتی را پوشش می دهد و با افزودن یا جایگزین کردن اجزای جدید در فرمولاسیون پایه، محصولات جدیدی را تولید می کند نظیر دستمال های مرطوب، حوله های پاک کننده، پدهای بهداشتی و پوشک.

تورس می گوید: بسیاری از صنایع دریافته اند که مشتریان علاقه شدیدی به محصولات جدید دارند و فابریکن همان تکنولوژی مورد نیاز برای ایجاد انقلاب در طرز فکر مشتریان درباره محصولات است. این تکنولوژی همچنین تکمیل کننده سایر تکنولوژی ها برای مثال تکنولوژی های قابل پوشیدن می باشد؛ تکنولوژی هایی که زندگی روزمره ی ما را منحصر به فرد تر و سرگرم کننده تر می کنند.
به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، تورس اضافه کرد که صنایعی که به دنبال نوآوری و مواد اولیه دوستدار محیط زیست و فرایندهای تولیدی سبزتر هستند به فابریکن علاقه زیادی نشان می دهند. یکی از مزایای کلیدی این تکنولوژی امکان استفاده مجدد و بازیابی آن است.
فابریکن از زمان رونمایی و عرضه آن مشمول پوشش رسانه ای گسترده ای در سرتاسر جهان شده است و صنایعی خواهان آن بوده اند که تورس و تیمش فکرش را هم نمی کردند. با پیچیده تر شدن روزافزون منسوجات امکان دوبرابر شدن این تقاضاها هم وجود دارد. 

برگرفته از: نساجی امروز


date_range ۱۳۹۵/۰۹/۱۵، ۱۱:۰۶:۲۶       visibility 308