اشتباهاتی که حوله‌ها را نابود می‌کند

حوله ها از لوازم بهداشت فردی هستند که اگر به بهداشت آن ها توجه نشود یا به شکلی نامناسب نگهداری شده یا شسته یا خشک شوند، به محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب‏ها تبدیل شده و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. در ادامه به اشتباهات رایجی که در ارتباط با مصرف حوله صورت می گیرد و راه های صحیح آن می پردازیم.

۱- شستشو با مواد شوینده زیاد

زمانی که می خواهید حوله ها را بشویید اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید، آن ها زبر و خشک می شوند و لزومی هم برای حجم زیاد شوینده وجود ندارد زیرا حوله ها آب را از بدنی که تمیز شده جذب می کنند و نمی توانند آلودگی زیادی داشته باشند.

بهتر است برخلاف شستشوهای معمول ، هر میزانی که برای لباس های دیگر استفاده می کنید، نصف آن را برای حوله ها در نظر بگیرید و مدت زمان شستشو را کوتاهتر انتخاب کنید.

همچنین قبل از قرار دادن حوله‌ها در ماشین لباسشویی آن‌ها را خوب بتکانید. با این کار به نرمی الیاف پارچه از هم جدا می‌شود و اجازه می‌دهد پودر لباسشویی به راحتی به داخل آن راه یابد.


۲- استفاده از نرم کننده پارچه

باوجودی که نرم‌کننده‌های پارچه سبب ایجاد رایحه و نرمی حوله‌های می‌شوند اما مصرف زیاد آن موجب می شود تا این مواد به حوله بچسبند و حوله ها به خوبی آب را جذب نکرده و شسته نشوند، در واقع آن ها الیاف حوله را چرب و لیز می کنند. در نتیجه حوله‌ی شما قدرت جذب خود را ازدست‌داده و در نهایت بی‌استفاده می‌شود.

برای پیشگیری از خراب شدن حوله‌ و کاهش کیفیت آن می توانید از یک توپ تنیس تمیز به جای نرم کننده استفاده کنید زیرا این توپ ها به کرکی شدن حوله کمک می کنند در حالیکه نرم کننده ها این کرک ها را از بین می برند.

۳- پاک کردن میکاپ

اگر بعد از شستن، صورتتان را خشک کنید و لکه های مداد و یا ریمل روی حوله شما بماند، می توان گفت که هیچ گاه نمی توانید به راحتی آن ها را از روی حوله پاک کنید.

پس بهتر است قبل از شستن صورت از پاک کننده های آرایشی استفاده کنید و مطمان شوید که هرگونه ماده آرایشی از صوررتتان پاک شده و بعد به سراغ شستن آن بروید.


۴- شستن حوله با دمای آب زیاد

شستن حوله با آب داغ سبب می شود تا رنگ خود را از دست داده و زبر شود، این مشکل برای حوله های رنگی بیشتر از حوله های سفید پیش می آید در واقع حوله های سفید در برابر دمای بالاتر آب مقاوم تر هستند.

حوله های رنگی را در آب سرد بشویید و برای اطمینان از تمیز شدن آن در این آب از شوینده های فعال در آب سرد و مایع به جای پودر استفاده کنید.

۵- خشک کردن نامناسب

زمانی که حوله بیش از اندازه در هوای آزاد بماند الیاف آن نابود می شود و زمانی هم که کامل خشک نشود مستعد رشد میکروب ها و باکتری ها می شود.

پس از هر بار شستشو، حوله‌ی خود را در ابتدا در هوای آزاد قرار داده و بعد برای زمانی کوتاه در خشک ‌کن بگذارید تا کرکی و نرم ‌تر شود. زمان خشک کن را کمتر تنظیم کنید تا ظاهر حوله‌ی شما بی ‌رنگ ‌ورو و زمخت نشود.

برگرفته از: چاره‌چی


date_range ۱۳۹۵/۰۹/۱۵، ۱۰:۴۹:۲۰       visibility 282