10 روش برای تمیز کردن، شستن، خشک کردن و تازه نگه‌داشتن حوله‌ها

همه ما هر روزه از حوله های مختلفی استفاده می کنیم و در عین حال به دنبال شیوه هایی برای تازه و تمیز نگه داشتن حوله هایمان هستیم.

با دنبال کردن 10 روش برای محافظت و نگهداری درست از حوله ها در ادامه شما می توانید اطمینان داشته باشید که تا سال ها حوله هایی تازه و تمیز خواهید داشت:10 روش برای تمیز کردن

1. برای گرفتن بهترین نتیجه، ما به شما شستشو در ماشین بخار با 40 درجه حرارت ملایم را پیشنهاد می کنیم. این دما مناسب ترین دما برای جلوگیری از خشکی بیش از حد در حوله ها است و باعث می شود رطوبت داخلی حوله حفظ شود و انعطاف پذیری اش را از دست ندهد.

2. برای حوله های سفید رنگ، استفاده از درخشان کننده های نوری می تواند مناسب باشد. اما توجه داشته باشید که از این درخشان کننده ها نباید در حوله های رنگی استفاده کنید و برای جلوگیری از رنگ گرفتگی آنها را در محل های جداگانه نگهداری کنید.

درخشان کننده های نوری چه موادی هستند؟

درخشان کننده های نوری ترکیبات شیمیایی هستند که نور ماورا بنفش را در منطقه ی بنفش با طول موج (معمولا 340-370 نانومتر) از طیف مغناطیسی جذب می کنند و این نور را در منطقه آبی با طول موج (معمولا 420-470 نانومتر) توسط مهتابی فلورسانس باز نشر می کنند.

این افزودنی ها به مواد اغلب برای افزایش درخشندگی ظاهری پارچه و کاغذ به کار می رود، زیرا اثر سفید کنندگی دارند. بر خلاف بسیاری از مواد درخشان کننده که بعد از گذشت مدتی به لباس ها ته رنگ زرد یا نارنجی می دهند استفاده از درخشان کننده های نوری حاصلی رضایت بخش خواهد داشت.

3. توجه به لکه ها بلافاصله بعد از ایجاد شدن بر روی حوله ها و تلاش برای از بین بردن آنها نتیجه ی موثر تری خواهد داشت تا این که آنها را به حال خودشان بگذارید و در الیاف پارچه نفوذ کنند. ما توصیه می کنیم که برای شست و شوی لکه ها  از شوینده های حاوی اکسیژن برطرف کننده ی لک استفاده کنید.

,[categoriy]

4. هرگز برای تمیز کردن حوله های خود از سفید کننده ها استفاده نکنید و مطمئن شوید که شوینده های حمام حاوی سفید کننده از حوله هایتان دور هستند و آنها در محل دیگری نگه داری کنید. حوله های حمام باید به دور از هرگونه لکه ی سفید کننده نگه داشته شوند.

5. هنگامی که شستشو با ماشین را انجام میدهید، محفظه ی داخلی ماشین لباس شویی را پر از حوله نکنید. اجازه دهید بین حوله ها فاصله وجود داشته باشد، در غیر این صورت فشردگی بیش از حد حوله ها باعث جمع شدن تار و پود آنها می شود و بعد از خشک شدن حوله های زمخت و خشک و سفت خواهید داشت.

6. ما توصیه می کنیم گاه به گاه حوله های حمام خود را در یک چرخه ی داغ شسشتشو قرار دهید. این کار باعث از بین بردن باکتری ها و عرق های پوستی درون منافذ حوله ها می شود. برای این کار دمای بین 40 تا 60 در جه سانتی گراد، ایده آل  می باشد.

,[categoriy]

7. برای محافظت از الیاف حوله تان، به شما توصیه می کنیم تا از مواد شوینده حاوی اکالیپتوس استفاده کنید که ساختار ملایم تری دارند و برای حفظ کیفیت رنگ مناسب هستند و از طرفی بوی مطبوعی به حوله تان می دهند و طول عمر حوله ها را نیز افزایش می دهند.

اگر مواد شوینده حاوی اکالیپتوس را به راحتی پیدا نکردید، خودتان می توانید در شوینده هایی که درصد پاک کنندگی شان پایین تر است و مناسب لباس های کودکان می باشند عصاره اکالیپتوس اضافه کنید.

8. برای شستشوی حوله ها از نرم کننده های پارچه که حاوی سیلیکون هستند و سرشار از بوی های مطبوعی می باشند خودداری کنید! این نرم کننده ها با اینکه  لطافت خوبی به حوله ها می دهند باعث از بین رفتن کرک های حوله برای جذب آب می شوند.

9. خشک کردن خطی حوله ها در سایه روش ایده آلی است و باعث کاهش مصرف برق نیز می شود. تابش مستقیم آفتاب بر روی حوله های رنگی باعث رنگ پریدگی می شود و روی حوله های سفید به مرور زمان لک های زرد رنگی ایجاد می کند. بهترین راه آن است که آب حوله ها به خوبی گرفته شود و قبل از پهن کردن بر روی بند چند بار آنها را بتکانید تا الیاف فشرده شده از هم باز شوند.

,[categoriy]

10. هرگز حوله های خیس خود را بعد از استفاده داخل حمام پهن نکنید.روی بند و در هوای آزاد بهترین محل برای جریان اکسیژن در تار و پود حوله است. اما برای نگهداری حوله های خشک شده بهترین گزینه آویز های زیبایی ست که به صورت دیواری یا ایستاده در حمام ها قرار دارند. همچنین اگر فضای داخلی حمام تان به شما اجازه ی داشتن کمد های دیواری را می دهد، می توانید حوله ها را در کمد قرار دهید. در لابه لای حوله هایی که تا می کنید، می توانید از برگ های خشک شده ی گل ها استفاده کنید یا از اسپری دست ساز خودتان که شامل آب، چند برگ نعنای تازه و برش های لیمو است ترکیبی بسازید و بعد از خشک شدن بر روی حوله ها اسپری کنید؛ تا برای استفاده ی بعدی بوی مطبوع و آرامش بخشی به خود بگیرند.

برگرفته از: آکا


date_range ۱۳۹۵/۰۹/۱۰، ۱۹:۲۹:۵۳       visibility 233